Tuesday 13 December 2011

Miss Line Alingmnet dan 50 BAS




 50 BAS PENEROKA SERTAI MAZLAN ALIMAN BERDEMO

Petualang FELDA
Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK), Mazlan Aliman mengetuai sekumpulan peneroka FELDA berdemo kerana membantah penyingkiran Pengarah Besar Felda, Datuk Zulkifli Wahab. Mereka berhimpun di hadapan Ibu Pejabat Felda di Jalan Semarak, Kuala Lumpur dan menyerahkan memorandum kepada Felda yang menuntut supaya Datuk Zulkifli dikekalkan sebagai Pengarah Besar Felda.

50 orang aje yang hadir. Yang lain tak sokong.
Nampak sangat Mazlan dan 50 bingai anti saham (bas) yang menyertainya berdemo itu tak faham bahawa Datuk Zulkifli masih lagi berjawatan sebagai Pengarah Besar Felda dan Felda tidak pernah melucut atau memecatnya dari jawatan tersebut.

Nampaknya usaha besar Mazlan Aliman berjaya juga membawa 50 orang peneroka yang bingai, bangang dan tak tahu  bersyukur untuk turut sama membuat dan menjayakan kerja gilanya. 

Namun dalam masa yang sama Mazlan kena tanya diri sendiri sekali lagi apakah yang diperjuangkannya sekiranya hanya dapat membawa 50 orang peneroka dari jumlah keseluruhan 112,635 orang di seluruh negara. Dan juga kepada 50 orang yang mengikuti Mazlan tersebut kena le tanya Mazlan pula, berapa bayaran yang Mazlan dapat untuk demo ini?


**50 Bingai Anti Saham atau 50 Bahgal Ahli Sengal?  Benarkah mereka ini peneroka?Siapa yang mengesahkan keahlian mereka sebagai peneroka?Atau mereka ini hanya sipengambil upah untuk berdemo dengan sedikit upah seperti sebungkus nasi campur bersama air sirap limau.

No comments:

Post a Comment