Sunday, 5 February 2012

Puak Fanatik Militan Hijau pasrael mencederakan Orang UMNO!


Seketika bersama-sama dengan masyarakat berketurunan Cina di Daerah Sik dalam program Makan Malam 1Malaysia berlangsung, aku mendapat tahu salah seorang orang kuat UMNO yang juga Ketua Cawangan diKampung Charok Sireh telah dipukul serta dicederakan oleh seorang lelaki kurang betul berfahaman pas.  Beliau berani melakukan demikian dengan bantuan kira-kira 20 orang lagi paria-paria jahalun pas.
Kejadian berlaku kira-kira pukul 8.30 malam

Aku dapat rasakan gementar ahli-ahli bawahan pas totok diSik semenjak mereka mendengar ramai dari kalangan ahli-ahli mereka kini semkin tawar hati, keliru, kecewa dan jiwa semakin berkecamuk.   Malah ada yang sehingga membuat keputusan untuk meninggalkan pas.  Perkara meninggalkan pas dan menyertai UMNO bukanlah perkara baru didalam Parlimen Sik ini,.  Setiap hari setiap masa sentiasa aku terdengar, terserempak dan berjumpa ahli-ahli pas yang samada berura-ura untuk keluar dari pas, bercadang keluar dari pas dan terus mengambil keputusan KELUAR dari pas. Dan kesemua mereka yang berura-ura dan bercadangkeluar dari pas menunjukkan minat yang LUARBIASA untuk menyertai UMNO!

Buktinya, selepas berjaya menembusi kampung dibelakang apa yang mereka anggap KOTA KEBAL pas diSungai Pau, kemudiannya Ka,pung Bandar Hilir berjaya ditembusi, Kampung Kerawai juga berjaya dijinakkan, kemudiannya leburanapnya pas diFELDA TELOI TIMUR(tak sepatutnya adapun cawagan pas) dan bersemaraknya UMNO diKampung Batu Besar dengan kemasukan ahli keluarga terdekat YB Ahli Parlimen

Malah jika tindakan keluar pas secara berkumpulan sehingga meranapleburkan sebuah cawangan, maka tentulah tindakan itu menyebabkan paria-paria jahalun pasrael totok ini berasa tercabar, berasa terancam dan berasa 'haluih' dek tindakan ahli-ahli mereka sendiri.  Jadi untuk melepaskan tekanan dalaman ini, maka dicarilah 'subjek' untuk dijadikan kambing hitam bagi menimbulkan rasa kemenangan nan sementara. Tetapi bermaruahkah mencipta kemenangan secara begini.  Itu sahajakah kaedah yang mereka ada untuk mencipta dan meraikan kemenangan?  Sedangkan jiwa mereka seakan merasakn mereka akan kalah bertanding pada PRU13 nanti?

Kalah pula bukan sahaja di DUN Belantek, malah kerusi DUN Jeneri juga akan kembali keoada UMNO/BN malah Kerusi Parlimen Sik yang akan menyumbangkan satu lagi kekuatan untuk mempertahankan Putrajaya juga bakal diRAMPAS kembali oleh UMNO/BN hasil kerjakeras seluruh orang-irang UMNO Sik.  Kekalahan yang hampir PASTI......

 Kesan BALARAN dilengan Seyr.

 Pipi Seyr juga terkoyak kulit dan bengkak akibat
dibelasah dengan kayu mop.

 Kaki kirinya juga bengkak akibat ditendang.


 Pemuda-pemuda UMNO/BN mulai berkumpul sebagai tanda sokongan
kepada Seyr.
 Mereka melanggar perjanjian yang telah dimeterai bersama
sebelum ini.

 Kaum hawa juga turut menunjukkan sokongan dengan keluar
bersama dan dudk dibalai belakang surau.

 Ketua Bahagian dan Ketua Pemuda Bahagian UMNO Sik
turut turun memberi sokongan dan semangat.

 Orang-orang UMNO sedang tekun mendengar pesanan dari 
Ketua Bahagian dan Ketua Pemuda Bahagian yang mahu
mereka tidak bertindak diluar batasan undang-undang.
 Inilah kayu mop yang telah digunakan untuk mencederakan saudara
saudara Seyr.
Kayu berkenaan patah dua. Seyr pula walau dikepung oleh 20 orang
paria-paria fanatik militan hijau pasrael namun masih mampu utk
memberi TENTANGAN!

**Hai....ini belum lagi parlimen dibubarkan, belum lagi diishtiharkan tempoh berkempen, tetapi perangai puak-puak militan hijau ni dah menunjukkan isyarat yang mereka tidak akan pernah menghormati perjanjian dan undang-undang.  Betullah seperti kata YAB Dato' Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak bahawa PRU kali ini adalah PRU yang paling getir.  Belum apa-apa mereka sudah hilang sabar dan bertindak seperti otak mereka ada dilLUTUT.  Puak-puak ini tidak boleh diharap jika berjanji dengan mereka!

***Video Clip wawancara aku dgn Seyr akan menyusul...Boleh dilhat juga kelibat musibat yg memukul Seyr.  Seyr adalah anak jantan kerana telah berjaya berhadapan dengan 20 orang penganut pas yang mengangkat pas lebih dari ISLAM. KAMU HEBAT SEYR! Insiden ini bukan sahaja tidak dapat mematahkan semangant orang-orang UMNO Sik, malah menyemarakkan lagi semangat sambil berjaya menimbulkan serta memperkukuhkan perpaduan dikalangan mereka, INSYALALLAH.

Sunday, 29 January 2012

Kini LIDAH TUANnya juga telah BERKONSPIRASI dengan UMNO!




Sah Anwar Ibrahim Menyokong Yahudi Zionis


Sekarang sudah sah Anwar Ibrahim menyokong yahudi zionis dan berjanji akan melindungi kepentingan israel sekiranya dia menjadi PM. Apalagi alasan penyokong Anwar didalam isu ini. Adakah masih menganggap Anwar pemimpin bersih dan suci?



Anwar lebih sayangkan yahudi zionis dan rela melihat umat islam Palestin dibunuh sewenang wenangnya

Friday, 27 January 2012

DENGUSAN PENUH HASAD!!!

Dengarlah DENGUSAN dari MAKHLUK aneh ini....

Kata Pak TEH yang buat pasrael sik leTEH.


Ada ahli PAS Sik keluar parti? MANA ADA.....

Penafian akan dibuat jika ditanya kepada ahli PAS yang masih merasakan baiah mereka kepada PAS masih laku. Bagi mereka sekali join pas, pasti akan terus bersama PAS.

Itu cerita dulu...cerita di zaman PAS menipu rakyat bahawa perjuangan mereka lebih baik dari UMNO. Itu cerita di zaman PAS mewar-warkan mereka parti Islam.

Cerita hari ini sudah berbeza malah telah bertukar lenggok tarinya. Tok Ketua Pas di Sik dan di Kedah harus mengenal pasti mengapa trend kini ialah ahli PAS keluar parti. Jika sukar untuk dibuat penilaian, Pakteh ada sedikit jawapannya.

1. Kegagalan penceramah PAS memberikan info yang betul. Penceramah PAS yang didatangkan khas dari luar Sik beranggapan penduduk Sik ni lebih KUNO dari penduduk asli lembah Amazon. Majoriti rakyat Sik tahu hal sebenar tentang RM500 tapi penceramah dok pi pusing putar alam sampai ahli Pas sendiri loya termuntah dengaq.

2. Kebodohan jentera parti. Sik ni hampir 99% Melayu, dan Melayu ni darah asalnya jangan dibuang seperti kain buruk. Mengapa kerana TAKSUB buta tuli, Jentera bawah hangpa pi pasang bendera DAP di Kota Aur?. UMNO ni dah lama kawan dengan MCA dan MIC tapi ada ka pernah nampak bendera MIC n MCA or Gerakan di Sg Pau? di Belantik? di Jeneri?. hahaha...skang orang kampung dok bisik-bisik....baru bekawan dan kena naik bendera DAP di Kota Aur...apa lagi kalau memerintah..........sendiri mau ingat la...

3. Kegagalan mengasingkan kuasa. Pas menjadikan kerajaan negeri sebagai milik parti. Faktor ini menyebabkan berlaku pertindihan arahan, kekeliruan, malah keputusan BODOH serta kucar kacir dalam menguruskan Kedah. Hal ini terbawa sehingga ke akar umbi dan akhirnya begitu banyak tanah-tanah rizab dipugar oleh puak Pas yang berpandangan mereka boleh buat sesuka hati kerana mereka kini memerintah. UMNO yang telah sekian lama memerintah sudah meninggalkan puluhan tahun perasaan sebegitu malah kini surat sokongan dari YB/Ketua Bhg sudah tidak laku malah dikeluarkan pekeliling oleh kerajaan.

4. Isu Madrasah Salihiah yang gagal ditangani dengan baik. MB Azizan sukar membuat penjelasan yang bersungguh-sungguh malah sekadar menunjukkan ego apabila membuat kenyataan akan meneruskan projek Aman Central. Pakteh sendiri merasakan projek ini wajar diteruskan cuma masalah kecil dalam kes Madrasah Salihiah perlu dibereskan. Persoalan mengapa Mufti hanya membenarkan selepas berlaku penjualan perlu dijawab. Jika semudah isu ini gagal ditangani, menyerahlah pada UMNO yang pelbagai isu dapat ditangani dengan mudah malah memberi kepuasan kepada rakyat. ** Pakteh berada dalam majlis taklimat oleh Mufti dalam isu pemindahan tanah perkuburan terbesar di Asia untuk projek Empangan Beris.

5. Isu Air..............................................Syarikat Air Datuk Azizan SADA ini memberi pukulan KO kepada PAS. Tak perlu Pakteh cerita panjang lebar.

6. Pergolakan dalaman. Jangan hanya melihat pergolakan di Selangor. Lihat juga di Kedah atau nak kecilkan lagi skop, lihat sepak terajang politik dalaman Pas di Sik. Jika nak tulis apa yang diceritakan oleh suara-suara Pas....aduih....mungkin inilah parti politik yang paling busuk pernah mentadbir negeri. Mengaku parti Islam tapi indah hanya dipermukaan, pergolakan di dasar penuh dengan taik dan sampah.

7. Syok Sendiri atau SS. Harap maklum...SS bukan Sanusi Setpol tapi Syok Sendiri. Tak buat kerja apabila memerintah dan bila buat kerja......dah merasakan itulah hasil terbaik. Langsung tidak menoleh apa UMNO dah buat untuk kebaikan rakyat.

8. Kerja kuat UMNO Sik. Sejak PRU12 dan Sik mempunyai Ketua UMNO yang baru iaitu YB Datuk Tajuddin Abdullah, gerak kerja ke peringkat akar umbi menjadi agenda utama. Perwatakan dan kerja keras beliau di setiap pelusuk kampung menjadikan UMNO Sik melekat di hati. CUMA YB Datuk Tajuddin harus ingatkan JKKKP agar berhati-hati dalam memberi khidmat kepada rakyat. Nasihatkan juga JKKKP Kg Batu Seketul, BB Beris Jaya, Saudara Mansur.....Wang RM500 untuk semua rakyat yang berkelayakan, bukan untuk ahli UMNO sahaja dan jangan guna ayat "ahli PAS tak layak terima" atau apa sahaja ayat yang boleh mencantas hasrat PM memberi bantuan kepada semua rakyat yang berkelayakan.

9. Kerja keras oleh Dato Seri Najib Tun Razak, Perdana Menteri Malaysia sejak dilantik menjadi PM telah menawan hati rakyat. Konsep 1Malaysia diterima baik dan Pakteh percaya.......Faktor Najib menjadi wadah terbaik untuk UMNO/BN memenangi hati rakyat.

10. Kerosakan yang dibawa oleh Anwar ke dalam Pas menyebabkan Pas bukan sahaja kehilangan pengundi malah kehilangan ahli. Inilah natijahnya apabila berkawan dengan perosak negara seperti Anwar Ibrahim.

Pakteh amat yakin PRU13, Sik akan menjadi bukti penerimaan kembali UMNO oleh rakyat. Auranya begitu terasa malah rakyat Sik seperti sudah tidak sabar untuk menghumban Pas ke lembah kekalahan.

UMNO Sik dapat Anak Baru. passik makin CELARU!

Kat FELDA Teloi Timur SATU KAPAL PASrael KARAM PUNAH RANAH!  Semua depa naik kapal baru yang TEGUH KUKUH.  Satu lagi cawangan baru ditubuhkan. CAWANGAN SINAR BARU menjadi anak bongsu yang akan membesar dengan penuh JASA. Hari ini kira-kira 200 orang bekas ahli pasrael sertai UMNO bagi memperkukuhkan UMNO/BN Sik khasnya dan Kedah amnya.  Impian merampas kembali Kedah dari kalangan BERUK DAPAT BUNGA insyaAllah akan menjadi kenyataan!!!

 Shahril Yahya, yang menjadi jurucakap kepada kumpulan
bekas pasrael.

 Kad perwakilan ini adalah sebagai bukti yang mereka pernah 
benar-benar menjadi ahLIPAS sebelum ini.
Rashidi, bekas setiausaha MKK yang telah sedar dan
insaf bahawa pas sebenarnya lebih memuja
kepalsuan.

PASSIK Makin Condong Nak Tersembam


Eksklusif !!! cerita panas Ahli PAS masuk UMNO..

Kubu Kuat PAS Sik Kedah berjaya BN tawan
Tahniah YB Datuk Mohd Taijudin (Adun Belantik)


Semalam Team Media Kedah telah pergi ke satu perkampungan yang cukup terkenal dengan perkampungan Hard core PAS Sik,Kedah..bertempat di Kampung Batu Besar Mukim Teloi Tua Sik,yang kini ramai penduduknya mula sudah berubah angin keluar dari PAS,

Kalau dulu BN jangan harap la nak masuk kampung ni,,nak pacak bendera BN pun jangan mimpi la,,namun kini dalam sejarah  angin perubahan telah melanda di kampung tersebut,,seramai 61 orang ahli PAS telah keluar dari PAS termasuk lah sepupu dan juga Mak Saudara Ahli Parlimen Sik,dan selepas ini ada lagi yang akan menyertai UMNO dalam masa terdekat,kalau tak percaya tanya la Ahli Parlimen Sik,,siapa dalam gambar bawah ni..

Mek Endang Bt Jusoh

Ahli Parlimen Sik kenal tak wanita ini ??? bukankah wanita ini adalah Ibu Saudara Ahli Parlimen Sik....bukan kah wanita ini pernah menyuap makan dan basuk punggong Ahli Parlimen Sik,,Setelah menjadi Ahli Parlimen selepas PRU 12,,pernah tak sekali Ahli Parlimen Sik jejak kaki melawat wanita ini yang pernah satu ketika menjaga Ahli Parlimen Sik?? sedangkan wanita ini bercerita pada Team Media Kedah walau pun Ahli Parlimen berceramah berhampiran rumah wanita ini,,sekali pun tak pernah di ziarahnya... wanita ini bukan sekadar ibu saudara Ahli Parlimen Sik malahan adalah penyokong kuat PAS dan juga Ahli Parlimen Sik di masa PRU 12,

Abdul Wahab Shaari

Ahli Parlimen Sik kenal tak lelaki ini ?? Bukankah lelaki ini sepupu Ahli Parlimen Sik ?? dan juga pengerak PAS sehingga Ahli Parlimen Sik boleh menang pada PRU 12..untuk pengetahuan semua,Pak Long ni sudah 30 tahun lebih menjadi hard core PAS di Mukim Teloi Tua,Sik.Kedah..
dulu kalau BN nak pacak bendera di Kampung tersebut,,BN perlu berhadapan dengan Pak Long ni dulu..sehingga tak berani BN nak pasang bendera..namun kini Pisau Kedah rasa berbangga,,di hadapan rumah Pak Long ni telah ada Bendera BN dan UMNO dan tak siapa berani usik bendera tersebut..

Zainudin B Abdul Wahab (Apit)

Apit anak sepupu Ahli Parlimen Sik,,pemuda PAS pertama yang memasuki UMNO,dia merasa amat kecewa dengan sikap Ahli Parlimen Sik,,dia juga antara orang yang aktif di dalam PRU 12 berjuang untuk PAS..namun kini dia merasa sia-sia berada di dalam PAS...

Mat Isa

Mat Isa antara penyokong kuat PAS mukim Teloi Tua,merupakan Ahli PAS sejak azali lagi,,niat untuk Mat Isa memasuki UMNO sudah lama,,setelah kecewa dengan Ahli Parlimen Sik,Adun Jeneri dan juga MKK,, tapi keingginan Mat Isa memasuki UMNO tiba kemuncaknya bila peristiwa anaknya terlibat dengan kemalangan,,tak seorang pun wakil PAS yang datang menziarah,sedang pernah sekali ceramah di adakan berhadapan dengan rumahnya hanya beberapa meter sahaja tak sampai 10 meter untuk Adun,dan Ahli Parlimen Sik melangkah kerumahnya menziarahi anaknya yang memerlukan bantuan,,namun yang datang menziarahi anaknya dan memberi bantuan merupkan kerusi roda adalah Adun BN (YB Datuk Taijudin) yang sebelum ini di anggapnya musuh..

Shukri b Wahab (Mat)

Abdul Rahman Abdullah


Abang Mat dan juga Abg Man,,merupakan penyokong  kuat PAS sejak azali lagi..dulunya kalau kerat tubuh mereka berdua keluar darah hijau,,begitulah perumpamaan yang Pisau Kedah berikan,,bertapa hard core nya mereka bersama PAS,,namun kekecewaan mereka adalah kerana sikap PAS sudah berubah dari perjuangan sebenar memperjuangkan Islam,,tambahan pulak pemecatan Hasan Ali menjadi penyebab juga mereka keluar dari PAS..

Mereka semua ini adalah orang yang membawa masuk BN di Kampung Batu Besar,Mukim Teloi Tua,Sik.dan menjadi sejarah apabila buat kali pertamanya BN menjejak kaki di tempat berkenaan,,Di sini Pisau Kedah juga nak memperinggati UMNO dan juga Ketua Bahagian Sik,,jangan lupa jasa mereka ini,,kerana jasa mereka,,seramai 61 orang telah menyertai UMNO dan tinggalkan PAS,,dan lebih banyak lagi akan tinggalkan PAS di Kampung berkenaan..semoga mereka di hargai..

Che Uda Che Nik (Ahli Parlimen Sik-PAS)


 Yahaya Abdullah (Adun Jeneri-PAS)

Ahli Parlimen dan juda Adun ini akan merima akibatnya pada PRU 13 ini,


Pisau Kedah :-

Nantikan ada lagi berita tergempar yang akan Team Media Kedah dedahkan hari ini...




Thursday, 26 January 2012

KAKI TORON NI DAH TERKANTOI!!!

ANDREW HORNERY TERKEDU 
PEMBOHONGANNYA TERBONGKAR
>> WEDNESDAY, 25 JANUARY 2012

Dari blogger Johotpolitico
http://www.johorpolitico.com/







Memang betul lah wartawan gossip Australia, Andrew Hornery ni berhak dianugerahkan pingat "Australia's Worst Journalist" kerana fitnah dia tentang DS Rosmah spend lebih RM300,000 untuk shopping di Sydney telah pun disangkal oleh Carl Kapp, pereka fesyen yang konon adalah sumbernya. READ MORE

Kenyataan Kapp itu membuktikan lagi kepada kita betapa Gossip Queen Andrew Hornery itu tidak ada kredibiliti sebagai seorang journalist dan memang betullah mamat ni suka menulis ikut imaginasi dia sendiri dan tidak bersandarkan fakta. READ MORE

Kapp di dalam kenyataannya kepada Malaysiakini juga hairan bagaimana Andrew ni boleh dapat figure RM300,000 sedangkan beliau sendiri tidak pernah memberitahu jumlah sebenar pembelian yang didakwa dilakukan oleh DS Rosmah. 

Nampak gayanya, mamat ni segaja mereka-mereka jumlah itu untuk tujuan mensensasi lagi berita, mungkin untuk melayan permintaan "kawan baiknya" di Malaysia. 

Kapp turut berkata, laporan oleh wartawan gosip songsang itu juga tidak benar sama sekali tentang dakwaan beliau telah diterbangkan ke Malaysia, sekaligus membuktikan kepada kita sekali lagi bahawa Andrew Hornery ini memang suka temberang di dalam di kolumnya.

Dalam satu lagi laporan dalam Malaysiakini,  mamat Andrew ini juga ditanya tentang anugerah Australia's Worst Journalist yang diterimanya sebanyak dua kali. Dia kata anugerah itu tak ada merit dan dilakukan oleh orang yang tidak suka dengan tulisannya. 

Macam mana orang tu nak suka dengan tulisannya kalau ia penuh dengan pembohongan dan kepalsuan. 

JP lihat anugerah Australia's Worst Journalist yang yang dimenangi oleh Andrew itu sebagai penuh merit dan beliau memang berhak ke atasnya berdasarkan pembohongan dalam tulisannya mengenai DS Rosmah.  
Baca lagi pendedahan mengenai wartawan Horny Hornery di blog Johorpolitico
http://www.johorpolitico.com/2012/01/orang-australia-kata-andrew-hornery.html 

Tabung Amanah Pilihanraya 1


Kedah Terlalu Harapkan Kerajaan Pusat Tarik Pelabur
ALOR SETAR, 26 Jan (Bernama) -- Kerajaan Kedah perlu membantu kerajaan pusat turut memikul tanggung jawab mempromosikan pelaburan di negeri ini bagi meningkatkan pelaburan perkilangan di Kedah, kata Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir.

"(Kini) kerja-kerja untuk mempromosikan negeri khususnya negeri Kedah terletak hampir 100 peratus atas bahu kerajaan pusat. Saya tak lihat kerajaan negeri (Kedah) begitu serius untuk melakukannya sedangkan kita mempunyai satu taman industri berteknologi tinggi yang dianggap antara yang terbaik, iaitu Taman Teknologi Tinggi Kulim," katanya kepada pemberita selepas Program Perbadanan Perdagangan Luar Malaysia (Matrade) bersama Usahawan dan Pengeksport di sini Khamis.

Katanya tiga projek pelaburan yang tertinggi di Kedah ialah Sony EMCS (Malaysia) Sdn Bhd dari Jepun dengan pelaburan semula berjumlah RM200 juta, Nichias FGS Sdn Bhd juga dari Jepun dengan pelaburan semula berjumlah RM143 juta dan Celestica Malaysia dari Kanada dengan pelaburan semula bernilai RM130 juta.

Beliau berkata Kedah berada pada kedudukan kelapan dalam penerimaan projek-projek pelaburan perkilangan di Malaysia bagi tempoh Januari hingga November tahun lepas, jatuh daripada kedudukan ketujuh pada 2010.

"Sepanjang Januari hingga November tahun lepas, jumlah kelulusan untuk perkilangan di Kedah ialah RM1.557 bilion daripada 40 projek berbanding RM1.96 bilion sepanjang 2010. Itu adalah jumlah bagi pelaburan asing dan tempatan.

"Jumlah itu (2011) adalah untuk tempoh 11 bulan sahaja tetapi jika kita campur dengan jumlah kelulusan perkilangan pada bulan Disember pun, saya percaya ia tidak akan melonjakkan pelaburan Kedah pada kedudukan yang lebih baik," katanya.

Kata Mukhriz beliau tidak dapat menyatakan dengan jelas sebab-sebab berlakunya kemerosotan itu tetapi akan meningkatkan daya tarikan Kedah sebagai destinasi pelaburan kepada syarikat-syarikat tempatan dan asing.

"Kita kena faham negeri-negeri lain yang selalu lebih berjaya daripada Kedah dalam menarik pelaburan adalah negeri-negeri yang mempunyai prasarana yang cukup iaitu dari segi lebuh raya, pelabuhan, lapangan terbang dan juga kemudahan lain seperti kemudahan institusi pengajian tinggi yang akan memudahkan syarikat-syarikat perkilangan tersebut."

"Sebab itulah negeri-negeri seperti Selangor, Johor dan Pulau Pinang selalu mendapat kedudukan yang tinggi," katanya.

Untuk 2011, Mukhriz berkata Sarawak berada pada kedudukan teratas kerana pembukaan kawasan industri baru yang melibatkan pelaburan yang agak besar dan ada juga yang memerlukan tenaga elektrik dari sumber-sumber seperti projek Bakun.

Pada 2010, Sarawak berada pada kedudukan keempat.



-- BERNAMA

PASrael Kedah temui formula untuk PRU13?

DEDAH!! PAS KEDAH JUAL GUNUNG UNTUK DANA PRU??

Apa nak jadi dengan warga Baling yang mengundi pas ni,sudah la dapat bantuan buat rumah pprt hanya rm50 saja di sini,kali ni penduduk Baling ditimpa bala sekali lagi apabila Gunung Pulai yang menjadi tarikan penduduk setempat terkenal dengan batu batuan yang berkualiti akan dijual dengan harga RM 50 JUTA.

Ikuti pendedahan daripada TEAM MEDIA KEDAH 



Projek menyapu bersih harta bumi Kedah oleh kerajaan Pas, tidak berhenti setakat tanah wakaf, balak dan pasir sahaja. Kali ini mereka bertindak lebih berani dengan cubaan menjual Gunung pulak. Gunung yang Mc maksudkan adalah 'Gunung Pulai' yang terletak di Baling Kedah. Gunung Pulai terkenal dengan batu-batu berkualiti dan mempunyai beberapa Gua asli yang begitu berharga.

Cubaan menjual Gunung untuk dijadikan kuari batu dengan harga rm50 juta telah dibantah oleh penduduk kampung disekeliling Gunung tersebut, termasuklah penduduk di Kampung Paya Lama.

Pemaju kuari yang disokong oleh kerajaan negeri, mengunakan pelbagai cara untuk memujuk penduduk kampung, termasuklah dengan merasuah lembu bagi mengadakan korban pada hari raya yang lepas.

Bancian penduduk terhadap kuari itu telah 3 kali dilakukan, namun penduduk semuanya sepakat untuk menolak projek kuari batu yang mereka khuatiri akan menjejaskan kehidupan mereka.

Baca surat bantahan dari penduduk di sini

KOHILAL: Lingkup pasal apa?


Pengurusan tidak amanah punca kegagalan koperasi - Tun Mahathir

26/01/2012 4:23pm

ALOR SETAR 26 Jan. - Sikap tidak amanah anggota atau pihak pengurusan menjadi punca utama kegagalan perniagaan berkonsepkan koperasi di negara ini, kata bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.
"Saya difahamkan ada lebih 8,000 koperasi di negara ini tapi hanya 20 peratus daripadanya yang dapat menjalankan perniagaan dengan cara yang baik.
"Kalau ada koperasi tidak berjaya, bila diselidik ada masalah tadi (tidak amanah). Apabila terima tanggungjawab, hendaklah tunaikan dengan sempurna,” katanya pada sesi Bicara Tokoh bersama beliau sempena Tahun Koperasi Antarabangsa 2012 di sini hari ini.
Beliau berkata, amat sukar untuk mencari individu yang benar-benar jujur kerana ramai yang tidak amanah dan gelap mata apabila berurusan dengan wang.
Katanya, dalam aspek pengurusan wang, perlu ada kecekapan dalam kalangan pihak pengurusan serta anggota koperasi kerana ia akan menentukan kejayaan sesuatu perniagaan.
Dr. Mahathir berkata, perniagaan berkonsepkan koperasi bukanlah mudah untuk diuruskan kerana ia terpaksa bergantung kepada orang yang sanggup bekerja tanpa bayaran yang tinggi.
Katanya, untuk mendapatkan keuntungan, kos pengurusan perlu dikurangkan dan kadang-kadang terpaksa menggunakan pegawai sukarela yang mungkin tidak cekap dalam bidang perniagaan.
"Dalam perniagaan, kecekapan sangat penting dan kalau tiada kecekapan, kita akan rugi... kita dapati banyak perniagaan koperasi jarang dapat keuntungan kerana kurang kecekapan,” katanya.
Ketika ditemui pemberita, Dr. Mahathir berkata, terlalu banyak peluang untuk bumiputera menjalankan perniagaan dan jika ia digunakan sebaiknya mungkin 60 peratus bidang ekonomi sudah dapat dikuasai kaum Melayu khususnya.
"Kita bagi peluang untuk orang Melayu bumiputera berniaga dalam bandar dengan adakan sistem francais sebab nak buat sendiri tak tahu, kita jemput orang Melayu ambil bahagian, modal tak besar, promosi pun dah ada.
"Tapi mereka tak minat barang kali sebab perniagaan kecil, untung pun kecil, mereka nak besar tapi kalau tak mahu yang kecil, sampai bila pun kita jumpa akan peniaga Cina saja,” Dr Mahathir.
Dalam perkembangan lain, beliau berkata, kerajaan perlu berusaha mencari pasaran lain yang lebih baik selain Eropah ekoran kelembapan ekonomi di benua itu pada masa ini.
Beliau berpendapat Eropah tidak akan pulih semula buat beberapa tahun lagi dan sudah tidak boleh bersaing dengan negara seperti China, Jepun dan Korea.
"Eropah jadi rakan dagang kita, dia berdagang dengan kita sebanyak lebih 20 peratus, kalau dia tak dak duit nak beli barang kita, kita tak boleh nak dapat keuntungan.
"Kalau tak berjaga-jaga, tak kerja kuat cuma minta gaji lebih keluaran tak meningkat kita akan jadi macam Eropah, ini pada pendapat saya,” katanya. — BERNAMA

Wednesday, 25 January 2012

KAKI SIAM DERMA RM100,000.00!!!!




Panas!!! Dato Latt Shariman buat hal lagi di Kedah

RM100 RIBU BANTUAN BUAT SEKOLAH MENENGAH AGAMA NAHDZAH

Terima kasih kepada YAB Perdana Menteri kerana meluluskan sumbangan sebanyak RM100,000.00 untuk SABK An Nadhzah Bukit Besar, Kota Sarang Semut yang mengalami kebakaran asrama melalui Dato' Latt Shariman Abdullah,Tindakan pantas Dato' Latt menghubungi YAB Perdana Menteri yang menjadi pembuka RM100K untuk pihak sekolah.


Sebuah bilik asrama lelaki Sekolah Menengah Agama Nahdzah, Bukit Besar dekat sini musnah dalam satu kebakaran pada pukul 12.40 tengah hari tadi dengan kerugian dianggarkan kira-kira RM10,000.

Pengetua sekolah Adnan Osman berkata pihak sekolah menyedari kejadian itu setelah seorang jiran yang tinggal berdekatan sekolah memaklumkan kepada pengawal keselamatan mengenai asap tebal dari arah kawasan blok asrama lelaki sekolah berkenaan.

Bercakap kepada pemberita di tempat kejadian, Adnan berkata ketika kejadian berlaku tiada pelajar berada di sekolah kerana semua sedang bercuti sempena Tahun Baru Cina.

"Saya sangat bersyukur semasa kejadian ini berlaku sekolah masih bercuti dan tidak ada kemalangan jiwa yang berlaku, cuma yang terbakar katil, tilam serta buku-buku sekolah sahaja," katanya.

Katanya blok asrama lelaki sekolah itu mempunyai 14 buah bilik iaitu tujuh bilik di tingkat atas manakala tujuh lagi di tingkat bawah dan bilik asrama lelaki yang terbakar itu menempatkan 10 pelajar yang terdiri daripada pelajar Tingkatan Tiga dan Empat.

Sekolah itu merupakan Sekolah Agama Bantuan Kerajaan (SABK) dan mempunyai 710 pelajar.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Guar Chempedak Abdul Muin Ayob, yang mengetuai operasi memadam kebakaran, berkata bomba menerima panggilan pada pukul 12.40 tengah hari dan 11 anggota bomba bersama dua jentera tiba di lokasi kejadian 10 minit kemudian.

Katanya, api dapat dipadam sepenuhnya pada pukul 1.30 tengah hari dan punca kejadian sedang disiasat.

Pegawai Tugas-tugas Khas Perdana Menteri Datuk Latt Shariman Abdullah, yang juga Ketua Umno Bahagian Kuala Kedah, yang melawat kawasan kejadian menghulurkan sumbangan kepada pengetua sekolah bagi meringankan beban pihak sekolah membaik pulih asrama itu. – Bernama


Sumber :- Team Media Kedah

TOK LATT KAKI PI SIAM?




Kenapa ye Datuk Latt suka masuk siam??

Terkejut juga bila ramai orang kata Tok Latt ni suka masuk Siam,,selalunya kalau orang muda masuk siam ni anggapan orang dah menjadi lain..orang akan mesti kata cari ayam siam kat sana..ayam siam memang tip top,,ish,,ish tak kan kot Tok Latt buat kerja macam tu???

Namun sekarang telah terjawap kenapa Tok Latt suka masuk Siam,,segala fitanah telah terjawap,di siam,Tok Lat bukan dok pi cari ayam siam untuk tambahkan dosa,,Tok Latt pi siam dok cari pahala,,dengan memberi bantuan di Madrasah sebelah siam..kalau kita lihat di Kuala Kedah Masjid Aman tu try hampa tanya tenggok siapa punya tanah??hampa tanya tengok kat masyarakat Kuala Kedah apa yang Tok Latt telah memberi bantuan??hampa try tanya Barisan KOLA yang kepunyaan Tok Latt apa fungsinya,??

Untuk pengetahuan Hampa,kalau banjir ka,kebakaran ka,,ribut melanda ka,,Barisan KOLA ni lah yang sampai dulu,,Barisan KOLA kepunyaan Tok Lat,ianya berfungsi untuk masyarakat Kuala Kedah ketika menghadapi bencana,,kalau lalu Kuala Kedah,,kalau nampak kenderaan yang bertulis Barisan KOLA,hampa try pi tanya tengok betul ka tak,,siap ada bot lagi untuk bertindak di musim banjir

Pisau Kedah nak tunjuk gambar-gambar pendedahan Tok Latt masuk siam







Tempat yang Tok Latt selalu pi namanya Sekolah Pondok Darulmaaref,Satun,Thailand..kalau tak percaya pi la tanya tengok kat orang di sana..kalau hampa nak tau keturunan Tok Latt adalah keturunan dermawan,,kalau hampa dok fitnah,,hampa menjawap la sendiri akhirat nanti...

Kaki Pungkoq tentunya defend KAKI PUNGKOQ!



Rosmah Mansor Belanja RM300k Di Australia - Siapa Sebenarnya Penulis Berita Tersebut?


Sebelum ini portal seperti Malaysiakini & The Malaysian Insider ada memainkan cerita kononnya Rosmah Mansur isteri kepada Perdana Menteri berbelanja mewah semasa bercuti di Australia. Rosmah Mansur didakwa berbelanja sehingga RM300,000 untuk membeli-belah serta bersiar-siar di sana.

Berita yang ditulis oleh Andrew Hornery itu hangat disambut oleh beberapa penulis blog pembangkang sehingga mungkin ada di antara kita yang percaya dengan apa yang ditulis oleh wartawan itu. Andrew Hornery hanyalah seorang penulis yang menulis berita gossip semata-mata.

Beliau bukanlah berkemampuan menulis berita isu-isu semasa serta isu-isu politik dunia. Bila sudah bergelar penulis gossip, kebanyakkan dari penulis jenis ini hanya menulis berdasarkan cakap-cakap kosong tanpa disertakan mana-mana bukti kukuh.

Andrew Hornery juga pernah disenaraikan di antara penulis paling buruk di Australia untuk dua tahun berturut-turut.

Australia Worst Journalist 2009
Australia Worst Journalist 2011
Bukan itu sahaja Andrew Hornery juga dikenali sebagai GOSSIP QUEEN AUSTRALIA, beliau juga mempunyai latar belakang yang meragukan sama seperti Anwar Ibrahim kerana dalam dunia kewartawanan Australia Andrew Hornery dikenali sebagai Open Gay Transsexual.


Sebelum ini beliau hanya menulis mengenai dunia Gay, Lesbian dan Transgender. Bolehkah saudara pembaca percaya berita yang ditulis berdasarkan gossip semata-mata?

Lebih teruk lagi ianya ditulis oleh penulis yang tersenarai sebagai 10 penulis paling teruk di Australia?

Lebih memalukan ianya ditulis oleh penulis yang kehidupan seksnya lebih kurang sama dengan Anwar Ibrahim?

Saya secara terus terang saya tidak percaya, sebab saya bukan MiloSuam...

Hahahaha!

Monday, 9 January 2012

Anwar meliwat secara SUKA SAMA SUKA!


Walaupun sorak-sorai penyokong Anwar masih belum reda sehinga ketengah malam ini dan aku percaya tetnu ada majlis-majlsi keraian oleh penyokong-penyokong beliau dengan pelbagai cara dan gaya, bagi kita yang berada disebelah sini dan rakyat yang berada ditengah-tengah tentunya boleh terus sedar akan keadaan sebenar, iaitu Anwar memang seorang PELIWAT dan juga PENZINA berbukti.

Mari kita ungkap balik cerita-cerita sebelum ini yang aku kutip dari blog pembangkang yang mungkin akan puji Karpal melambung-lambung kerana keputusan hari ini sebaliknya kesan jangka panjang sudah dapat kita duga, iaitu Anwar bebas dari tuduhan tetapi kekal dengan stigma sebagai KAKI LIWAT danb PENZINA berbukti.

Jom.....

Kes Fitnah II Datuk Seri Anwar: Apa Motif Karpal Singh?

SEBAGAI seorang peguam kanan yang berpengalaman, penulis tidak rasa YB Karpal Singh mempunyai masalah untuk menggulung kes fitnah yang membabitkan Datuk Seri Anwar tanpa dalam masa yang sama, menimbulkan persoalan-persoalan yang boleh merosakkan dan menghancurkan karier politik Anwar dimasa hadapan.

Justeru, penulis tidak faham kenapa dalam penggulungan kesnya semalam (sebelum Timbalan Pendakwaraya mengambil tempat), Karpal lebih banyak menimbulkan hujah-hujah yang menjurus kepada kejadian liwat itu benar-benar berlaku tapi atas kapasiti suka sama suka, bukan secara paksa seperti yang didakwa Saiful.

Penulis boleh faham tujuan Karpal membangkitkan perkara tersebut – untuk menimbulkan keraguan ke atas pertuduhan yang dikenakan ke atas Anwar seterusnya mencerahkan peluangnya untuk dibebaskan. Tetapi sedarkah Karpal bahawa perbuatannya itu hanya akan merosakkan karier politik Anwar dalam jangka masa panjang – kalau pun tidak ‘membunuhnya’ (karier politik) terus!!

Terus baca di sini.


Kupasan panjang lebar dalam AIDC mengenai kekeliruan yang sengaja ditimbulkan oleh peguambela Anwar juga boleh kita nilaikan duduk perkara ini.

Jerunuar Vs Bilisaiful



Tak Bersalah.......Itulah keputusan yang telah dibuat oleh Hakim Mohamad Zabidin.  Bukti klinikal, iaitu sampel DNA telah ditolak oleh mahkamah atas alasan kemungkinan ianya tercemar.  Maka bersorak-sorailah penyokong Anwar seolah-oah Anwar langsung tidak melakukan perbuatan liwat sebelum ini.  Malah mereka juga bersorak sorai seolah-olah Anwar Ibrahim itu masnusia suci aka ANUGERAH TUHAN seperti yang di tabalkan oleh isteri beliau sehingga terlupa yang masih banyak bukti-bukti yang belum didedahkan.  China Doll hanyalah satu diantaranya, itupun dah kelam-kabut beliau dan isteri serta penyokong rapat beliau hadnak menjawab dengan rakyat.  Apakah beliau ingat sekiranya beliau berjaya menjadi Perdana Menteri, semua itu akan diredamkan?Tollonggg skieeett!!!

Lumrahnya begitulah.  Bacalah mana-mana blog pembangkang, semuanya 'meloncat' sakan, lompat sampai kena alang.  Lalu dicemuhlah parti UMNO padahal yang terbabit ialah Saiful melawan Anwar.  Kegembiraanyang sementara ini membuat mereka lupa bagaimana beberapa hari lalu sebilangan dari mereka jugalah yang mencemuh Karpal Singh gara-gara pengakuan Karpal bahawa Anwar melakukan liwat dengan Saiful atas dasar suka sama suka, begitu juga dengan pertanyaan dari mulut Anwar sendiri kepada wartawan, mengapa hanya dia yang dituduh meliwat padahal Saiful tidak dituduh apa-apa oleh mahkamah padahal ia adalah perbuatan suka sama suka. Nak tuduh macamana kerana yang membuat laporan ialah Saiful. Sepatutnya Anwarlah kena buat pertuduhan terhadap Saiful kerana berbohong kononnya dia diliwat padahal yang sebenarnya perlakuan sonsang itu adalah atas dasar suka sama suka.  Mengapa tak tuduh Saiful dimahkamah.  Biar Saiful pula yang jadi tertuduh dan Anwar pula sebagai responden.  Anwar kini tidak perlu takut dan sebelum inipun tidak pernah rasa takut terhadap mahkamah kerana hari ini secara jelas ia adalah bebas dari pengaruh politik atau dipengaruhi mana-mana pemimpin politik dari kalangan UMNO.

Anwar secara logiknya sepatutnya terus menyambung kes dengan menyaman Saiful kerana telah membuat pertuduhan yang  tidak tepat. Bagi benar-benar membersihkan namanya, Anwar sendiri wajib memberi sampel DNA dari tubuhnya sendiri pada pusingan kali ini.  Kita nak tengok adakah Saiful akan melakukan taktik tunda-menunda seperti yang beliau lakukan pada pusingan pertama yang baru berlalu dan keputusannya telahpun diketahui. Asal saja DNAnya dalah dari Anwar sendiri!

Ketika kelumit pembangkang melihat kes ini antara UMNO dan Anwar, perkara yang sebetul-betulnya adalah antara Saiful yang hanya ikan bilis menentang sijerung buas bernama Anwar.  Tatkala Saiful terkial-kial cuba mencari pengaruh sekadar termampu tanpa jentera berbayar, Anwar pula telah menggerakkan jenteranya bagi bukan sahaja membunuh karektor Saiful, malah turut mengheret UMNO dalam kes peribadi beliau.  Dengan jentera psiko beliau, perkara ini telah berjaya memabukkan pemikiran sekelumit manusia dengan diberi gambaran bahawa sebahagian besar rakyat menyokong RAJA PELIWAT ini.

Aku selalu yakin dan cukup yakin dengan maklumat yang ada ditangan aku ini bahawa keputusan oleh mahkamah ini umpama ombak Tsunami kepada Anwar dan kumpulannya.  Cantik ketika jauh ditengah lautan, tapi akan memakan dirinya tatkala ombak ganas sudah begitu hampir dan tidak dapat dielak lagi.  Tunggu kau Tsunami sebenar wahai Anwar...Akhirat nanti tiada siapa yang akan dapat lari. Kiamat pasti berlaku........