Thursday 26 January 2012

PASrael Kedah temui formula untuk PRU13?

DEDAH!! PAS KEDAH JUAL GUNUNG UNTUK DANA PRU??

Apa nak jadi dengan warga Baling yang mengundi pas ni,sudah la dapat bantuan buat rumah pprt hanya rm50 saja di sini,kali ni penduduk Baling ditimpa bala sekali lagi apabila Gunung Pulai yang menjadi tarikan penduduk setempat terkenal dengan batu batuan yang berkualiti akan dijual dengan harga RM 50 JUTA.

Ikuti pendedahan daripada TEAM MEDIA KEDAH 



Projek menyapu bersih harta bumi Kedah oleh kerajaan Pas, tidak berhenti setakat tanah wakaf, balak dan pasir sahaja. Kali ini mereka bertindak lebih berani dengan cubaan menjual Gunung pulak. Gunung yang Mc maksudkan adalah 'Gunung Pulai' yang terletak di Baling Kedah. Gunung Pulai terkenal dengan batu-batu berkualiti dan mempunyai beberapa Gua asli yang begitu berharga.

Cubaan menjual Gunung untuk dijadikan kuari batu dengan harga rm50 juta telah dibantah oleh penduduk kampung disekeliling Gunung tersebut, termasuklah penduduk di Kampung Paya Lama.

Pemaju kuari yang disokong oleh kerajaan negeri, mengunakan pelbagai cara untuk memujuk penduduk kampung, termasuklah dengan merasuah lembu bagi mengadakan korban pada hari raya yang lepas.

Bancian penduduk terhadap kuari itu telah 3 kali dilakukan, namun penduduk semuanya sepakat untuk menolak projek kuari batu yang mereka khuatiri akan menjejaskan kehidupan mereka.

Baca surat bantahan dari penduduk di sini

No comments:

Post a Comment